MASTERCLASS
Możesz ją potraktować jako kolejny poziom edukacji po ukończeniu SZKOŁY, ale (!) MASTERCLASS jest też dla tych, którzy posiadają kompetencje, pracując w zawodach pomocowych i około pomocowych, by od razu skorzystać z przekazanych tu narzędzi, bez konieczności kończenia jakiegokolwiek innego kursu w Instytucie Anny Choińskiej.
Anna Choińska została wyznaczona przez Berta i Sophie Hellinger, by we współpracy z ich najważniejszymi nauczycielami współtworzyć ustawienia w Polsce. Trudno o większy dowód jakości. Bert powiedział: „Ja coś odkryłem, a wy idźcie i zobaczcie, jak to działa”. Tak zrobiła założycielka Instytutu i twórczyni m.in. MASTERCLASS. Przez dwie dekady w różnych okolicznościach i kontekstach sprawdzała „jak to działa”.
Jak sama mówi: „CZAS podzielić się moim doświadczeniem z ostatnich dwudziestu lat pracy przy i w ustawieniach, POMNOŻYĆ to, co przyszło do mnie od samego Mistrza z osobami zawodowo pracującymi z ludźmi. CZAS Pokazać, jak bardzo zmieniła się sama metoda oraz jak ważne jest niezatrzymywanie się w zawężonym postrzeganiu tego, co Bert Hellinger stworzył wiele lat temu”.
Na MASTERCLASS zapraszamy nie tylko tych, którzy chcą pracować jako terapeuci ustawień systemowych.
Metoda Berta Hellingera, a potem jej kontynuacja stworzona przez Annę Choińską współistnieje i wspaniale się integruje ze wszelkimi nurtami terapeutycznymi, jeśli tylko terapeuci tych nurtów chcą się na nią otworzyć. O to właśnie chodzi!
MASTERCLASS często gości: psychologów, psychoterapeutów, terapeutów różnych nurtów, terapeutów prowadzących ustawienia rodzin według Hellingera, bez względu na to, jaką szkołę ukończyli, pedagogów, pracowników socjalnych, konsultantów różnych zawodów związanych z pomaganiem, psychobiologów, psychoonkologów, fizjoterapeutów, osteopatów, nauczycieli, osób zainteresowanych rozwojem osobistym i zawodowym w ramach innych zawodów niż wymienione powyżej.
Dlaczego?
Bo często utykamy w tradycyjnej terapii, nie mogąc za pomocą jej narzędzi dostrzec ukrytych dynamik. MASTERCLASS daje narzędzia do odkrycia tych dynamik, a to pozwala dostrzec wcześniej niedostrzegalną perspektywę, wyjaśniającą co kryje się pod określonymi symptomami, przekonaniami, odczuciami pacjenta/klienta i wynika z jego połączenia z rodem i wydarzeniami z przeszłości, które zapisały się w podświadomości. MASTERCLASS daje narzędzia, by te wydarzenia wydobyć do części świadomej klienta/pacjenta, dzięki czemu można nad tym dalej pracować używając metod, wynikających z nurtu, w którym terapeuta pracuje.
MASTERCLASS składa się z trzech modułów. Ukończenie wszystkich uprawnia do otrzymania oficjalnego certyfikatu Instytutu o odbyciu szkolenia mistrzowskiego u Anny Choińskiej. Jeśli nie jesteś w stanie uczestniczyć we wszystkich 3 modułach danej edycji, możesz uzupełnić szkolenie i uzyskać certyfikat uzupełniając moduł wraz z uczestnikami kolejnej edycji.
STRUKTURA KAŻDEGO MODUŁU:
Dzień 1
- – uzupełnienie, poszerzenie wiedzy z zakresu tematycznego wyznaczonego na dany modułu;
- – szukanie odpowiedzi na pytania uczestników w odniesieniu do metody, kontekstów i dynamik;
- – analiza tekstów Berta Hellingera;
- – przyglądanie się własnym tematom zawodowym uczestników (zarówno w kontekście osobistym, jak też w odniesieniu do historii klientów/pacjentów, z którymi uczestnicy pracują/pracowali);
- – budowanie prostych medytacji albo „zdań mocy”, które zmieniają i pogłębiają sposób postrzegania osobistych historii.
Dzień 2
Praca z klientami z zewnątrz. Taką zasadę przyjmował Bert Hellinger. Służy ona za wzór w konstrukcji tego dnia pracy. Udział niezależnych osób z ich historiami poszerza w sposób niezwykły doświadczenie uczestników MASTERCLASS, ich umiejętności oraz postrzeganie. W trakcie pracy z wybranymi osobami Anna Choińska wyjaśnia pewne konteksty zaznaczając, że dana informacja skierowana jest przede wszystkim do uczestników szkolenia. Klienci będą ustawiani albo w temacie związanym z modułem, albo w innym, przez siebie wybranym. Ten dzień to dla uczestników szansa na bycie reprezentantem, uczenie się czucia siebie w prowadzeniu, zdobywanie świadomości, czym różni się wgląd od poglądu i jak subtelne są pola informacyjne. Każda praca pozostaje objęta tajemnicą, stąd wszyscy (zarówno uczestnicy szkolenia, jak i osoby zewnętrzne) mogą czuć się w ramach tego szkolenia uszanowani i bezpieczni.
Dzień 3
- – medytacja;
- – ugruntowanie wiedzy;
- – relacje z obserwacji prac uczestników z zewnątrz;
- – podsumowania osobistych spostrzeżeń;
- – dodatkowe prace własne uczestników i demonstracje przykładowych sytuacji gabinetowych i szkoleniowych.
„Czasem jedno zdanie, jedno słowo, jeden obraz, jedno wzruszenie, jedno głębsze pojmowanie może OTWORZYĆ na zupełnie inną perspektywę pracy z drugim człowiekiem oraz spełnienie zawodowe”.
Anna Choińska